do 3 okt 2024

Barça: samen sterker


De samenwerking tussen Barça en Bidfood is gestoeld op betrokkenheid en vertrouwen. ''Wat goed is voor de één, is ook goed voor de ander.''

Restaurante Bar Barça

Restaurante Bar Barça is geïnspireerd op El Born, de tapaswijk van Barcelona, en bestaat al achtentien jaar. “Dat is tegenwoordig best lang, zeker voor Amsterdam”, zegt Jorrit. “We waren destijds een van de eerste zaken met een shared dining tapas-concept, waar je óók naartoe ging om te borrelen. Een echte uitgaansgelegenheid, maar inmiddels ligt de focus meer op uit eten gaan. Tijdens corona hebben we de zaak aangepast, met een strakke open keuken, lichtere bar en modern interieur. Sindsdien trekken we een wat jonger publiek, van 20 tot 45 jaar. Die waarderen het dat we alles zelf maken, met lokale én Spaanse producten. Onze nieuwe hoofdchef Gianluca Meneghetti heeft jarenlang voor The Seafood Bar gewerkt en bereidt de lekkerste gerechten. Daarnaast staan we bekend om onze signature cocktails en de beste sangria’s van Amsterdam!''

Goed voor beide partners


Dian begon twee jaar geleden bij Bidfood en werd toen ook de nieuwe accountmanager van Barça. “Jorrit en ik hadden meteen een klik”, zegt ze. “We spreken elkaar niet heel veel, maar áls we elkaar spreken, hebben we aan een paar woorden genoeg. Ik zeg soms: als ondernemer wil je niet te vaak met je leverancier in gesprek zijn, want dan kan het vast beter.” Jorrit is het met haar eens. “Het contact loopt heel soepel”, zegt hij. “We blussen geen brandjes, maar helpen elkaar waar het kan. Wat goed is voor de één, is ook goed voor de ander; precies zoals het bij partners hoort te zijn.

Tijdens de relatief rustige winter gaan we naar minder leverdagen, zodat wij de prijzen kunnen drukken en ze bij Bidfood minder ritten hoeven te plannen. En als we iets nieuws proeven in Foodyard of op de Horecava en het is interessant voor ons, dan bestellen we dat. Wat dat betreft worden we genoeg geïnspireerd; van mocktails tot plantaardige gerechten.

Uitdaging: Hogere kosten

“Dat vind ik mede zo leuk aan Barça”, zegt Dian. “Ze zijn heel ondernemend en doen veel aan social media én teambuilding”, zegt ze. “Daarom is het verloop onder medewerkers gering. Dit is een hele hechte groep.” Jorrit moet lachen: “Het klopt wat Dian zegt; veel collega’s zijn goede vrienden van elkaar. Dat heeft eigenlijk maar één nadeel: bij verjaardagen mis ik meteen het halve team.” Toch hoeft Jorrit zich geen zorgen te maken over het personeelstekort. Bij ‘uitdagingen voor 2024’ denkt hij vooral aan de hogere kosten. “Daar kampt de hele horeca mee”, zegt hij. “En ook Bidfood, want de grondstoffen zijn duurder geworden. Het fijne is dan wél dat je in de webshop getipt wordt over alternatieve producten die goedkoper zijn dan A-merk producten. Zoals de basisproducten van het Bravour-huismerk, van koffie tot kruiden. Die zijn top. Zo helpt Bidfood ons met geld besparen en doen ze zelf goede zaken met hun huismerk; dat is ‘win-win’ in optima forma.”

Ontdek net als Barça ons huismerk Bravour

Met een assortiment van meer dan 800 scherp geprijsde kwaliteitsproducten, is Bravour dé perfecte basis voor iedere professionele keuken. Van boter tot bitterballen, van melk tot mayonaise - slim inkopen doe je met Bravour.

Bekijk het hele assortiment