do 1 aug 2024

Say cheese! De opmars van kaas- en kipsnacks

Rianne van VulpenRedacteur Bidfood

In de dynamische wereld van de Nederlandse horeca en cafetaria’s zijn er twee snackcategorieën die steeds meer terrein winnen: kaas- en kipsnacks. De populariteit van deze snacksoorten blijft maar groeien, jaar na jaar. Wat is het geheim achter deze onweerstaanbare smaken? En hoe speel je feilloos in op deze trend? Dat lees je in deze blog.

Kaassnacks winnen terrein

Kaassnacks maken een indrukwekkende opmars. De 'meltmania' in Amerika en de rijke kaascultuur in Nederland getuigen van een groeiende populariteit van kaas in allerlei vormen. Met een gemiddelde consumptie van meer dan 22 kilo per Nederlander per jaar, is kaas onmiskenbaar een favoriet.

De aantrekkingskracht van kaassnacks

De aantrekkingskracht van kaassnacks zit 'm in het dienen als een vegetarisch alternatief, het bieden van een breed scala aan smaken en texturen én het toevoegen van een premium gevoel aan gerechten. Voor jou als horeca- of fastserviceondernemer is dit een kans om in te spelen op de groeiende vraag naar diverse snelle en smaakvolle snackopties.

Voorliefde voor kipsnacks

Wist je dat elke Nederlander gemiddeld zo'n 20 kilo kip eet per jaar? Sterker nog: deze voorliefde beperkt zich niet alleen tot ons kikkerlandje; over de hele wereld groeit de populariteit van kipsnacks.

De populariteit van kipsnacks rust op drie pijlers: betaalbaarheid, ecologische duurzaamheid en gezondheidsvoordelen. Kip is niet alleen een kosteneffectieve keuze voor consumenten, maar het is ook een stap vooruit in ecologisch bewust eten en biedt een gezonder alternatief voor rood vlees. Dit veelzijdige vlees past in ontelbare gerechten en keukens, wat het een favoriet maakt onder gasten voor elke maaltijd van de dag.

Het aanbod van Mora kipsnacks varieert van de klassieke Mora Kipkorn®, Mora Kipfingers® en Mora Kipnuggets tot de originele Mora Lucifer®. Ontdek de diversiteit en rijkdom van onze kipsnacks en verwen je gasten met deze populaire keuzes.

Populaire snacks met een twist

In een wereld waarin verandering de enige constante is, zien veel horecazaken en cafetaria’s een stijgende vraag naar herkenbaarbeid en vertrouwdheid. Tussen alle nieuwe prikkels door, willen veel gasten tijdens het eten geen keuze maken tussen ingewikkelde nieuwe dingen. Een betrouwbare en populaire snack - al dan niet met een kleine twist - volstaat voor hen. Aan deze wens kan je makkelijk voldoen met de Mora Kaas Kipkorn® . Dit is de perfecte combinatie van de originele Kipkorn® gevuld met smeuïge kaas, in een krokant jasje. Naast de Mora Kaas Kipkorn® kan je ook inzetten op populaire snacks met een twist. Denk bijvoorbeeld aan De Bourgondiër rundvleesbitterbal met een extra topping, of een Souflesse Mini Assorti in verschillende smaken bij de borrel. Je vertrekt vanuit een bekende snack en geeft het net dat beetje extra. Dit is een slimme zet voor jou als ondernemer, want gasten proberen sneller iets nieuws als het lijkt op wat ze al kennen. Zo beperk je voor jezelf het risico.

Ook interessant voor jou