1. Laat jouw personeel wijnadvies geven
Gasten laten zich graag adviseren als het gaat om wijn. Ze horen graag welke wijn past bij het seizoen, hun smaak of de gerechtkeuze. Het is daarom slim om ervoor te zorgen dat je personeel voldoende kennis heeft van wijn. Organiseer bijvoorbeeld een wijnproeverij voor jouw personeel als de wijnkaart wordt vernieuwd. Zo kunnen zij de gasten zelfverzekerd van advies voorzien. Met deze adviezen kan het bedienende personeel bovendien sturen op de wijnen met de meeste marge.
Kun je wel wat hulp gebruiken bij het trainen van je personeel? Schakel dan vooral de hulp in van een van de Bidfood Wijn Specialisten.
2. Bied wijn aan als aperitief en digestief
Zowel het aperitief vooraf en de digestief achteraf zijn extra momenten om wijn te kunnen verkopen aan jouw gasten. Een aperitief bevordert ook nog eens de eetlust. De kans is groot dat gasten die een aperitief bestellen uiteindelijk ook meer eten bestellen. Het aperitiefje en de digestief zijn dus twee mooie extra kansen om wijn te verkopen én de omzet te verhogen. Je kan het bedienende personeel daarom actief laten vragen of gasten een aperitief en/of digestief wensen.